آذر 1, 1403

بامداد یزد

سایت خبری بامداد یزد

همزمان با اوج سفرهای زائران،مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در اربعین امسال زیر ذره‌بین کمیته ویژه نظارت

Spread the love

بامداد يزد_معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: همزمان با آغاز طرح سراسری اربعین حسینی، نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی استان یزد به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران، تشدید شد. 

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حامد معتمدی با اشاره به آغاز طرح اربعین حسینی از 14 مرداد ماه، اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم سفرهای زائرین در ایام اربعین ایجاد فضای مناسب، ارتقاء کیفیت خدمات و رعایت الزامات بهداشتی، از جمله مهمترین موضوعات در حوزه خدمات دهی مجتمع های بین راهی به زائران است. 

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در همین راستا کمیته ویژه نظارت استان با محوریت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نظارت بر مجتمع‌های نامبرده را تشدید نموده و تا کنون ارائه خدمات در کلیه مجتمع ها در محورهای یزد _ شیراز و بالعکس، یزد _ نائین و بالعکس را که در این ایام پذیرای بیشترین مسافر هستند، مورد بررسی قرار داده است.  

معتمدی یادآور شد: کمیته ویژه نظارت استان متشکل از مشاور استاندار و نماینده معاون عمرانی استاندار، نمایندگان ادارات میراث‌فرهنگی، اماکن نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اوقاف، فرمانداری و ستاد اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه کمیته ویژه نظارت در طول سال و به طور مستمر بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی نظارت دارد، تصریح کرد: در بازدیدهای نامبرده شاخص‌هایی همچون وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی نمازخانه، رستوران و آشپزخانه، پارکینگ و ورودی و خروجی مجتمع‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، اضافه کرد: پس از بررسی شاخص‌های مذکور، در صورت مشاهده تخلف و پس از صدور اخطار در سه مرحله، تخلفات در کمیسیون مواد 24 و 25 طرح جامع خدمات رفهی بین راهی و اصلاحی آن، مطرح و پس از بررسی منجر به صدور رأی خواهد شد.

معتمدی با اشاره به اینکه مجتمع‌های خدمات رفاهی تا پایان طرح اربعین مورد نظارت دقیق کارشناسان خواهند بود، ابراز کرد: زائران برای تسهیل دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی و امکانات مجتمع‌های فعال در این استان و ارائه نقطه‌نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود می‌توانند به سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ مراجعه کنند.