بامداد يزد_مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد گفت: حجم قراردادهای ریالی فعال در حوزه راهداری استان ۴۰ هزار میلیارد ریال (چهار همت) بیان کرد و افزود: این اعتبار برای ۶۵۰ طرح در حوزه راههای استان در نظرگرفته شده است.
محمد رستگاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین طرف قراردادهای طرح های جاده ای استان پیمانکاران بومی هستند اظهار کرد: وضعیت ایمنی جاده های استان نسبت به کشور مطلوب است و از لحاظ تعداد فوتی در تصادفات، نسبت به میانگین کشوری در سه سال گذشته روند کاهشی داشته است.
وی طول خط کشی انجام شده در شبکه راههای استان را هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: برنامه ریزی شده که این رقم تا پایان سال به ۱۲ هزار کیلومتر برسد. از تناژ اضافه حمل بار و بدون بارنامه کامیون های معادن استان انتقاد کرد و گفت: آسفالت، راهها و پل های استان به همین دلیل تخریب شده و به جاده ها آسیب وارد می شود.
رستگاری تصریح کرد: جاده ها بر اساس استانداردهای لازم و ظرفیت بار پذیری طراحی و ساخته می شود و چنانچه فشار باری بیش از ظرفیت مجاز بر جاده وارد شود، موجب آسیب و از بین رفتن رویه آسفالت و زیرساخت آن می شود.
وی با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی کشور است تصریح کرد: متاسفانه بارگیری کامیون ها فراتر از ظرفیت بار جاده ها هستند، در صورتی که در برنامه هفتم توسعه به صراحت ذکر شده که معادن باید اقدام به افتتاح دفاتر حمل بار در محل شرکت خود نمایند اما اقدام نمی کنند.
رستگاری اضافقه کرد:برای رفع این موضوع پیگیری هایی در سطح استان در حال انجام است ،اما ممانعت هایی در این زمینه وجود دارد ، اکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سامانه ای برای این موضوع طراحی کرده که امیدواریم با راه اندازی این سامانه این مشکل حل شود هر چند معادن مقاومت می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد افزود: سالانه ۴۰ میلیون تن کالا از مبدا استان حمل می شود که حدود ۱۵ میلیون تن از این میزان مربوط به معادن است.
وی اضافه کرد: حدود ۹۸ درصد راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت هستند، این رقم از میانگین کشوری بالاتر است و به همین دلیل یزد به عنوان دومین استان از لحاظ گستردگی شبکه راه های آسفالته روستایی می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد از رفع ۱۴ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: در راستای ایمنی جاده ها ، ملایم سازی و اصلاح شیبهای شیروانی به منظور کاهش فوتی در تصادفات در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از راههای استان ملایم سازی و اصلاح شیب های شیروانی انجام می شود زیرا هرچه شیب شیروانی ملایمتر باشد و آرام تر با زمین پیوند بخورد، راه برای راننده و سرنشین ایمنتر خواهد شد.
More Stories
۱۲ مینی بوش به ناوگان حمل و نقل شهری یزد اضافه می شود
اجرای ۲۸۴ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان در یزد
آغاز بکار جشنواره قورمه ، عذاهای سنتی و نان در مهریز